יום שני, 8 ביוני 2015

איך לעבור את החופש הגדול בשלום ובלי חור בכיס?

החופש הגדול כבר בפתח וכל הורה יודע שמדובר באתגר כלכלי לא פשוט 


חופשת הקיץ של הילדים נמשכת לפחות חודשיים ובכל שנה מחדש אנו מוצאים את עצמנו מג'נגלים בין קייטנה (מחזור ראשון, שני ושלישי, ברור, לא?) , סבתות, דודים וכל בן משפחה שיש לו בוקר פנוי, חברים ושלל רעיונות יצירתיים להעסקת הילדים.

ריכזתי עבורכם בפוסט הזה כמה רעיונות לפעילויות חינמיות או כמעט חינמיות עם הילדים לתקופת החופש. התמקדתי בפעילויות כיפיות וחווייתיות שמתאימות לתקופת הקיץ ומתאימות למגוון רחב של גילאים




חוף הים הוא מקור גדול לאושר עבור הילדים וגם עבורנו, המבוגרים והוא חינמי לגמרי. כמעט ואין סוף לפעילויות שאפשר לעשות על שפת הים. אפשר לבנות ארמונות בחול, לאסוף צדפים, לטייל בשעת שקיעה, לשחק פינג פונג ועוד המון המון אפשרויות אחרות, והכל לגמרי בחינם :-)



מזרקות המים ב-Salou לייד ברצלונה


מזרקות המים שבהן הילדים יכולים להירטב הולכות ומתרבות ומהוות מקור גדול של אושר לילדים, כאשר מידי כמה דקות פורצים סילוני מים בגבהים משתנים ובקצב שונה, לקול צהלות הילדים.

אננחו כבר ביקרנו במזרקות שבנמל תל אביב, בפארק גבעתיים, בפארק כפר סבא ובפארק כרמיאל, ויש עוד רבות כאלו ברחבי הארץ (ספרו לי בתגובות על מקומות נוספים).




בילוי בפארק מזמן המון המון אפשרויות בילוי, וכולן חינמיות לגמרי.
אפשר פשוט לטייל, לרכב על אופניים או לעשות ספורט. אפשר גם לשחק במתקנים ולהאכיל ברווזים. ואפשר להרחיב את האפשרויות ולהמציא רעיונות נוספים לבילוי. למשל, להביא מצרכים ולעשות פיקניק, לעשות תחרות צילומים, יום ספורט, להגדיר צמחים וציפורים ועוד ועוד....



אין כמו טיול בשוק למילוי מצברים ולמילוי המקרר וגם לקבלת השראה למאכלים חדשים. הניחוחות, הטעמים והאווירה נותנים תחושה של חו"ל והופכים את הטיול בשוק לחוויה כיפית ומהנה במיוחד.
למרות שבדרך כלל אני ממליצה לא ללכת עם ילדים לקניות, במקרה הזה, אפשר להפוך את הטיול בשוק לבילוי משותף ולנצל אותו לקניית מצרכים הביתה, לעודד את הילדים לטעום מאכלים שלא הכירו, ולצאת מהשגרה.
מומלץ לתת לכל ילד תקציב קניות לשוק ולנצל את ההזדמנות ללמד אותו להסתדר עם סכום הכסף שברשותו.




עכשיו, כשיש בידיכם מצרכים מעניינים, אפשר לשתף את הילדים בהכנת ארוחה, ואם הם מספיק גדולים, אפשר לאתגר אותם עם הכנת ארוחה מלאה בכוחות עצמם.
תתפלאו לראות איך הילדים שעד לפני רגע רבו על כל שטות, משתפים פעולה כשיש להם משימה משותפת :-)



עריכת ניסויים בבית זה כיף גדול וניתן לבצע אותם מחומרים פשוטים שיש בכל בית או במכולת הסמוכה. הנה כמה רעיונות שמצאתי עבורכם:

ניפוח בלון בדרך מדעית תוססת
הדרך למטרה - הזזת כדור בלי ידיים
מציירים בחלב



רעיונות נוספים לפעילויות חינמיות אפשר למצוא גם בכתבה של יעל קציר, שעזרתי בהכנתה



החופש הגדול ארוך ומזמן לנו, ההורים אתגרים רבים, ודורש יצירתיות אינסופית בג'ינגול בין צרכי הילדים לדרישות העבודה וכל זה תוך שמירה על מסגרת התקציב.

אשמח לשמוע מכם בתגובות על פעילויות חינמיות או כמעט חינמיות שעשיתם או מתכננים לעשות עם הילדים בקיץ.


בקרו אותי בפייסבוק

להתראות בפוסט הבא,
ענת




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.